wtorek, 27 stycznia 2015

Infografika czyli jak skompresować i ciekawie ugryźć informację. Opis i test narzędzi do tworzenia infografik.

Czasem stajemy przed dylematem jak ugryźć ciekawie temat albo inaczej mówiąc przekazać garść gołych faktów odnośnie naszego startupu, rynku na którym działamy. Co więcej chcemy to zrobić w sposób łatwo przyswajalny czyli najlepiej w formie obrazków ( zgodnie z zasadami: 1 obraz zastępuje 1000 słów).
Ostatnio bardzo modne stają się infografiki i rzeczywiście pozwalają się wyróżnić i spełniają rolę skompresowanego nośnika informacji i danych, które można szybko i ciekawie przedstawić. Nie wiem jak inni ale ja lubię infografiki i wolę je zdecydowanie bardziej, niż czytanie opisów rynku. 

Kiedy warto skorzystać z infografiki:
-podsumowanie badań rynku- moim zdaniem do tego jest wręcz stworzone narzędzi,
-dane, dane i jeszcze raz dane czyli kiedy chcemy przekazać dane osobom, któe nie mają czasu na czytanie opisów,
-wykresy i zależności danych- coś z czegoś wynika, jedno zawiera się w drugim itp. 
-chcemy uzmysłowić i unaocznić problem tu mamy pole do popisu bo z założenia infografika ma działać na oczy ...zresztą już samo nazwa wskazuje, że koncentrujemy się na obrazkach. 

Poniżej przedstawiam przegląd narzędzi dedykowanych do tworzenia infografik.

1. Piktochart. W podstawowej opcji czyli za free mamy logo Piktochart na naszej infografice, oraz do wyboru tylko kilka szablonów. 

2. Easel.ly. Świetne narzędzie. Darmowe. Nie jest tak rozbudowane jak Piktochart, ale wystarczające aby przekazać garść faktów w formie infografiki. Co więcej jest możliwość ściągnięcia za darmo infografiki - bez żadnych znaków wodnych.

3.Vingage - już nie działa :(. 

Brak komentarzy:

Gdzie pracujesz - najczęściej ?